">

سیاسی و روابط بین الملل

قدرت دفاعی، عنصر اقتدار ملی

بخشی از بیانات رهبری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش 96/8/3

30 اکتبر 2017 08:41

….

جوانان عزیز! قدر خودتان را هم بدانید، قدر کشورتان را هم بدانید، قدر امنیّتتان را هم بدانید، قدر نظام جمهوری اسلامی را هم بدانید که این عزّت را، این آرامش را، این سربلندی را به این کشور عطا کرده است. همین کشور، همین جغرافیا، همین ایران عزیز -که بحق شما این سرود زیبا را درباره‌ی ایران زمزمه کردید و تکرار کردید- با همین گذشته‌ی تاریخی، با همین عناصر استعداد بی‌پایان، یک روزی زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیست و انگلیسی و امثال آنها دچار توسری‌خوری بود. این ملّت را، این کشور را، این تاریخ درخشان را، این استعدادهای جوشان و پُرفوران را، حاکمانِ وابسته‌ی پستِ ضعیفِ توسری‌خور، به توسری‌خوری کشانده بودند. اسلام آمد کشور را نجات داد؛ جمهوری اسلامی آمد ایران را عزیز کرد، ایران را مقتدر کرد.

 

 

عزیزان من، جوان های هوشمند و بااستعداد ما! امروز دعوای استکبار با ما این است که چرا قدرت شما منطقه را فرا گرفته. این اقتدار جمهوری اسلامی است. آنچه از نظر ما عنصر اقتدار ملّی است، از نظر دشمنان ما یک عامل مزاحم است و با آن مبارزه می کنند. با توسعه‌ی اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملّت ها در منطقه و فراتر از منطقه مخالفت می کنند، چون عامل اقتدار است، چون عمق راهبردی کشور است؛ با قدرت دفاعی کشور و قدرت نظامی کشور مخالفت می کنند؛ با هرآنچه وسیله‌ی قدرت و عنصر اقتدار ملّی باشد، دشمنان ما مخالفت می کنند.

راه مقابله چیست؟ جوان ها! فکر کنید. راه مقابله‌ی با دشمن این است که ما بعکس و برخلاف خواسته‌ی او، روی عناصر اقتدار خودمان تکیه کنیم. اعلام کردیم، باز هم اعلام می کنیم که امکان دفاعی و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چک‌وچانه نیست. بیایند چک‌وچانه کنند که چرا شما فلان ابزار دفاعی را دارید؟ چرا فلان‌جورش را دارید؟ چرا تولید می کنید؟ چرا تحقیق می کنید؟ [ما] درباره‌ی آن چیزهایی که اقتدار ملّی را افزایش می دهد یا تأمین می کند یا پشتیبانی می کند با دشمن هیچ چک‌وچانه‌ای، هیچ معامله‌ای نداریم؛ ما راه اقتدار کشور را پیش می رویم؛ و این بر عهده‌ی شما است….

بخشی از بیانات رهبری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش

96/8/3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.