">

سیاسی و روابط بین الملل

وظایف کاندیداها بعد از انتخابات

آغاز فصل رفاقت، وظایف، تکالیف نامزدها

این یادداشت به وظایف تمام بازیگران سیاسی در دوران بعد از انتخابات اشاره دارد.

26 فوریه 2020 16:22

آغاز فصل رفاقت، وظایف، تکالیف نامزدها

رقابت انتخاباتی با همه فراز و فرودهای آن تمام شد

بار دیگرحضور فراگیر و با شکوه و مشارکت آحاد مردم پای صندوق های رأی که تجلی اراده مردم در انجام این وظیفه بزرگ ملی و تکلیف مهم سیاسی و دینی است، رقم خورد

و مردم ایران با حضور در انتخابات باردیگر، اقتدارملی، پایداری و عظمت خود را به دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان نشان داد و با هر انگشت رنگی که بر برگ رأی نهادند، به راستی،  مُهری بر استحکام جمهوری اسلامی زدند.

از آنجا که ورود به عرصه انتخابات، به معنای پذیرش قواعد بازی ازسوی بازیگران سیاست در یک کارزار انتخاباتی است، قواعد این بازی حکم می کند عرصه انتخابات را میدانی برای حضور منتقدان و موافقان وضع موجود که یا به‌دنبال تغییر وضع کنونی هستند یا شرایط کنونی را وضع مطلوب یا حداقل قابل تحمل و امیدوار کننده می دانند، بدانیم.

از این‌رو، در هر انتخاباتی منشوری متنوع و مختلف از برنامه ها، سیاست‌ها، رویکردها و نظرات موافق و مخالف نمایان می‌شود که باید به آن احترام گذاشت و این فرصت را مغتنم دانست و در اتاق‌های فکر و حوزه‌های کارشناسی این نظرات و اندیشه‌ها مورد توجه قرار گیرد و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرد.

دوران پسا انتخابات

آغاز فصل رفاقت، وظایف، تکالیف نامزدها

"<yoastmark

در اجرای چهار راهبرد مهم “سلامت انتخابات ، مشارکت بالا، رقابت سالم و امنیت کامل” همچنان رعایت اصول و قواعد بازی پسا‌ انتخاباتی باید ادامه یابد و نقش و رسالت نامزدها  در اجرای این وظایف حساس و سنگین است. و در یک جمله قانون، قاعده بازی و اخلاق اسلامی و مصالح کشور حکم می‌کند نامزدهای دور نهایی رقابت انتخات، به خواست مردم، گزینش‌گری مردم و رأی مردم احترام گذارند. فرجام، چه انتقال قدرت باشد و چه استمرار قدرت، برای آنها تفاوت نخواهد داشت.

دوران پسا انتخابات و آغاز فصل رفاقت، وظایف، تکالیف نامزدها

پذیرش نتیجه انتخابات در حقیقت مبتنی بر اصل اخلاق انتخاباتی و موید قانون و قواعد بازی در عرصه انتخابات بوده و بیانگر  بلوغ سیاسی جامعه است. و نامزدها، هواداران آنها در ذیل رعایت قانون، وظایف و تکالیفی که دارند  به برخی از آنان اشاره می‌شود.

 

منتخبین مردم نماینده همه مردم ایران هستند، هم افرادی که به ایشان رأی داده اند و هم کسانی که به نامزدهای دیگرتمایل داشته اند.

نماینده منتخب؛ برنامه ها، نقدها و نظرات سایر نامزدها و جریان‌های سیاسی را در دوره جدید مورد توجه و امعان نظر قرار دهد.

نماینده منتخب؛ توانمندی و همت خود را مصروف اداره کشور، هماهنگی امور و رفع مسائل و مشکلات مردم و اجرای وعده‌هایی که داده است، کند و از هیچ تلاشی دریغ نکند.

نماینده منتخب؛ منابع و ظرفیت‌های مادی و معنوی و سرمایه انسانی نظام را برای پیشرفت همه جانبه کشور در همه ابعاد و رسیدن به اهداف والای انقلاب به‌کار گیرد.

نماینده منتخب؛ در بیانه، سخنرانی، مصاحبه و گفتگوها برنده انتخابات را جمهوریت و اسلامیت نظام و مردم بزرگوار ایران بداند و در مسیر گفتمان جداسازی و قطبی کردن جامعه قرار نگیرد.

به باور نشاندن مسئولیت، و استمرار خدمت به مردم و کشور در وجود خود و احساس تکلیف از اعتماد مردم و پاسداری از آرای مردم از سوی همه نامزدها.

سایر نامزدها با ادبیاتی مناسب و امیدوار به آینده روشن، ستادها و طرفداران را مخاطب قرار داده و به‌عنوان ناظر و ناقد مشفق، هواداران را برای رقابت های بعدی رهبری نماید.

با نماینده منتخب در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم و سازندگی و اعتلای کشور مشارکت و همکاری شود.

اشخاص، جریان‌ها و هواداران نامزدها ضمن احترام به شخصیت کاندیداها و طرفداران آنها از تکرار ادبیات دوره رقابت خودداری نمایند.

در دوره رقابت انتخاباتی همه در کنار هم بودند نه در مقابل‌، این معنا پس ازانتخابات در فصل رفاقت هم باید نمود یابد و هواداران با بلوغ سیاسی خود نشان دهند انتخابات برنده و بازنده ندارد و این شرایط موجب قطبی‌شدن جامعه و عدم انسجام ملی آنان نخواهد شد.

…و انتخابات که بیانگر بصیرت و آگاهی مردم و توانایی مدیریت نظام برگزار کنندگان آن است، به مثابه نمایشگاه عزم و رشد ملی, استقامت ملت, دانایی و هوشیاری گروه‌ها، احزاب و سازمان‌ها و طیف‌های سیاسی و سرانجام  پایبندی آحاد مردم ایران به نظام مردم‌سالاری دینی را به دنیا عرضه  نمایند.

والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.