">

سیاسی و روابط بین الملل

آموزه هایی از شهادت دانشمندان هسته ایی

آموزه هایی که ترور دانشمندان هسته ایی برای مسئولین می تواند داشته باشد، موضوع این یادداشت است.

22 دسامبر 2020 10:28

آموزه ترور دانشمندان هسته تنش ذهن

بنام خدا

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

از مومنین راستگو، گروهی به عهد خود با خدا وفا کردند و برخی نیز بدون اینکه پیمان خود را تغییر دهند، منتظر ماندند.

ملت ایران در حالی که کمتر از سه ماه به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و در اوضاع و احوال کرونایی، خود را برای برگزاری شکوهمند سالگرد ترور شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آماده می کرد، در بعد از ظهر عصر جمعه ایی خونین با خبر ترور ناجوانمردانه دانشمند کهنه کار دفاعی و هسته ای بنام دکتر محسن فخری زاده روبرو شد. فردی که سران صهیونیست رسما و علنا نام وی را در لیست ترور خود گنجانده بودند در جمع برترین های علمی جهان قرار داشت…

با یک نگاه به حوادث گذشته و بدون بررسی عمیق می توان دریافت این نوع ترورها، در مقاطع خاص سیاسی و اجتماعی ایران به وقوع پیوسته و جامعه ایرانی به نحوی دچار التهابات و هیجانات ذهنی بوده است به طور مثال ترور سردار دل ها سپهبد قاسم سلیمانی در سال 98 بلافاصله بعد از دو واقعه مهم در داخل و منطقه روی داد:

  • بحران و آشوب های گرانی بنزین در ایران
  • شورش در عراق و حمله به سفارت آمریکا در بغداد که فرمانده سپاه قدس را به آنجا کشاند.

آموزه ترور دانشمندان هسته تنش ذهن

فضای ذهنی جامعه قبل از ترور/پدیدار شناسی ترور دانشمندان

  • در 22 دی ماه سال 88 دکتر مسعود علیمحمدی استاد برجسته فیزیک ایران و از دانشمندان هسته‌ای در قیطریه تهران ترور و به شهادت رسید. این ترور در مقطعی صورت گرفت که ایران اسلامی هنوز ملتهب از وقایع انتخابات سال 88 و بی حرمتی به سالار شهیدان در عاشورای همان سال بود (6 دی ماه) هرچند امت اسلامی با خروش خود در 9 دی ماه خط بطلانی بر فتنه سیاسیون زد و در حالی که جامعه می رفت آرامش خود را دوباره بدست آورد ترور استاد علیمحمدی هجمه انتقام گونه صهیونیست ها بر مواضع مردم ایران در حمایت از انقلاب را به نمایش گذاشت.
  • تکرار خیانت صهیونیست ها تا آذر 89 یعنی کمتر از یکسال بعد ادامه یافت و در حالی که صنایع هسته ای کشور در برابر ویروس رایانه ایی استاکس نت خود را مقاوم سازی می کرد و سئوالات زیادی را در خصوص چگونگی رخنه این ویروس در آن مقاطع حساس در ذهن دانشمندان و عموم جامعه جای گرفته بود، با اقدام ترور، دکتر مجید شهریاری حادثه ای دوباره را رقم زد.
  • در سال 90 نیز آنگاه که جامعه در پی قهر یازده روزه رئیس جمهور دچار نوعی بی ثباتی التهاب سیاسی در امورات جاری شده بود، در اول مرداد، داریوش رضایی‌نژاد در مقابل دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر توسط عوامل تروریستی صهیونیست ها با شلیک گلوله به شهادت رسید.
  • و؛ در آذر همین سال، در فضای تنش در روابط سیاسی ایران و انگلیس پس از حمله برخی افراد به سفارت بریتانیا در 21 دی ماه مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز در حوالی سید خندان تهران میدان کتابی توسط تیم تروریستی صهیونیست ها مورد هدف قرار گرفته و به شهادت می رسد.

تجارب بدست امده طی چهل سال گذشته از ترورهای ناجوانمردانه عوامل صهیونیستی در کشورمان اثبات کننده سه احتمال زیر است:

1- تیم های ترور برای ضربه زدن به همه افراد تاثیر گذار در جمهوری اسلامی پرونده ایی آماده دارند تا به مقتضای زمان و مکان و رسیدن فرمان از سرزمین های اشغالی، نیت های شوم خود را عملیاتی کنند.

2- جوخه های ترور در کنار خود، تیم های جنگ روحانی و نرمی را نیز سازماندهی کرده اند تا قبل از هر ترور با ملتهب کردن فضای جامعه، بتوانند سریعتر و راحتر به اهداف ننگین خود دست بیابند. (جنگ روانی)

3- ترکیب دو احتمال فوق بطور همزمان.

آموزه ترور دانشمندان هسته تنش ذهن

اهداف دشمن از ترور دانشمندان هسته ای

دشمن با هدف مشغول سازی حوزه های اطلاعاتی، دفاعی و ضربه به اقتدار امنیتی کشور و البته با اهداف ترکیبی و چند وجهی سعی در رخنه به سامانه امنیتی کشور را طراحی و عملیاتی می کند که برخی از این اهداف عبارتند از:

) جلوگیری از پیشرفت ایران؛

) توقف تولید علم و فناوری؛

) حذف فیزیکی دانشمندان کشور در حوزه دفاعی بخصوص هسته ای و…؛

) مخدوش کردن امنیت کشور به عنوان یک موازنه اقتدار داخلی و منطقه ای؛

) افزایش شکاف در جامعه و برهم زدن نظم و آرامش داخلی؛

) ….

باید اذعان کرد نفوذ و رخنه های دشمن استکباری در جامعه ایران و قلب آن یعنی تهران امری ممکن گردیده است، دشمنان بخوبی می دانند مردم انقلابی ایران به دلایل خاص از جمله پایبندی آحاد مردم به نظام و اصول آرمانی آن برغم همه مشکلات موجود در کشور اجازه عرض اندام علنی به این خود فروختگان را نمی دهد، ولی جوخه های مرگ صهیونیست ها برای اینکه بتوانند عملیات های خود را با موفق به سرانجام برسانند محتاج این هستند که جامعه ایرانی،  قبل از هر عملیاتی دچار نوعی التهابات مصنوعی گردد. که به آن عملیات ایذائی می گویند.

آموزه هایی که از  ترور نخبگان و دانشمندان هسته ایی

شهدای هسته ایی

در همه موارد فوق شاهد هستیم که جامعه ایران با نوعی تنش ها و مشغله های ذهنی دست و پنجه نرم می کرده است و اکنون نیز در حالی که موضوعاتی چون کرونا، تغییر قیمت های صعودی ارز و دلار و فراز و نشیب بازارهای سرمایه و بورس و گرانی های افسار گسیخته برخی کالاهای اساسی مردم ، جامعه را به لحاظ روحی و روانی دچار نوعی التهاب ذهنی نموده بود.

نقش فضای مجازی در ایجاد نقض حریم خصوصی و ایجاد التهابات ذهنی

ناگفته نماند التهابات ذهنی جامعه ایران اکنون به مدد فضای مجازی روز به روز افزایش می یابد.

فضای مجازی در همه شئونات کشور و در همه سطوح مختلف زندگی مردم وارد شده و امروزه متاثر از پدیده  ویروس منحوس کرونا بسیاری از کسب و کارها  اعم از دولتی و خصوصی  در بستر اینترنت  و در این فضا انجام می گیرد  و به نوعی  مشروعیت مجازی یافته است و با در دسترس قرار گرفتن شبکه های داخلی و خارجی و توسعه آن، بخشی از اطلاعات مردم و مسئولین به راحتی به اشتراک گذاشته می شود در این شرایط آنچه برای سازمان های اطلاعاتی، سخت نیست؛ حتی گروه های سازمان یافته، رصد اطلاعاتی افراد و دستیابی به اطلاعات راهبردی است.

آموزه ترور دانشمندان هسته تنش ذهن

آموزه هایی از شهادت دانشمندان هسته ایی

اکنون شاهد هستیم؛ برغم پیش بینی ها انجام شده و گذاشتن تیم های محافظ برای شخصیت های تاثیر گذار، دکتر محسن فخری زاده که از مدیران تاثیر گذار  حوزه دفاعی و هسته ایی ایران بود، و از دانشمندان هسته ایی و فرزندان غیور و بسیجی امت اسلامی تلقی می گردید، در هفته بسیج،  و همزمان با سالگرد شهادت شهید شهریاری آماج تیرهای خصم صهیونیست و مزدوران آن قرار گرفته با یک عمر افتخار آفرینی، جامعه شهادت را به تن می کند.

آنچه که این وقایع را می تواند به عنوان آموزه برای همه متولیان کشور و آحاد مردم ایران قرار دهد موارد زیر است:

  • وقایعی که موجبات تلاطم ذهنی و روحی و حتی مادی در جامعه می گردد را ساده انگاری نشود و در این شرایط که دشمن دست از خصومت ها و اقدامات وحشیانه خود بر نمی دارد با تمرکز بر اقدامات تاکتیکی و عملیاتی حتما نیم نگاهی به اقدامات ایذائی دشمن با روش های نوین داشته باشیم.(جنگ نرم از این دسته اقدامات هستند)
  • اتحاد و همبستگی مردم و مسئولین رمز موفقیت و پیروزی سیاست های انقلابی ایران طی چهل ساله اخیر بوده است و این موضوع را نیز دشمن بخوبی دریافته است و هر از گاهی به بهانه های دعواهای جناحی، و  بزرگ جلوه دادن اختلافات بخصوص در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، عملاً ذهن مردم و بالتبع مسئولین و متولیان امور را مشغول نموده، و به تشدید  اختلافات داخلی  دامن می زنند. تا دشمن اصلی را فراموش نمایند. خودداری و خویشتن داری مسئولین از رسانه ایی کردن اختلافات، بخصوص مسئولانه عمل کردن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عدم طرح اینگونه موضوعات مهمترین وظیفه  و تکلیف امروز است.
  • نواقص، ایرادات، اشکالات و ضعف های موجود در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور با هر بستری از جمله خلاءهای قانونی، سو مدیریت ها، خیانت خائنین، ضعف در نظارت و کنترل و نهایت عدم درک مشترک از موضوع توسط متولیان و یا هر علت دیگر، بایستی در کانال و محورهای تعبیه شده در قوانین بالادستی و مقررات و آئین نامه های مصوب حل فصل گردیده و آن را به سطح جامعه که درگیر روزمره گی بوده و مشکلات تحمیلی ناشی از تحریم ظالمانه که حیات مردم را نشانه رفته و فضای کسب و کار ها را با سختی مواجهه ساخته است، نکشانند. کشیده شدن این دست معضلات به سطوح مختلف جامعه، یعنی پذیرش اثر گذاری اهداف دشمن و موجب کاهش تاب آوری  و مقاومت  مردم در برابر  تحریم و جنگ اقتصادی است.
  • شفافیت و پاسخگویی مسئولین در تمامی سطوح، یک ضرورت است. اما شفافیت و پاسخگویی نباید به یاس و نا امیدی و ارائه تصویری نابهنجار از اوضاع کشور بخصوص در نزد جوانان فاقد تحلیل تبدیل گردد. بایستی همه متولیان و اربابان جراید متوجه باشند که در زمین بازی دشمن  و عملیات روانی  قرار نگیرند.
  • نظام جمهوری اسلامی ایران می داند تا زمانی که بر سر آرمان های خود ایستادگی کند، خصومت و دشمنی استکبار کاهش نیافته با رویکرد جدائی مردم از نظام هر روز چهره ایی نوین به خود می گیرد. از این رو حفظ و نگهداری سرمایه های مادی و معنوی نظام بویژه سه رکن موثر (مردم،اسلام، رهبری) در قبال شیطنت های دشمنان امری عقلانی است که تلاش شبانه روزی و بدون استراحت متولیان را می طلبد. دانشمندان، رهبران، شخصیت های بانفوذ سیاسی، اطلاعات امنیتی،دفاعی، اسناد و مدارک و …، از جمله سرمایه هایی هستند که بایستی از صدماتی که دشمن درصدد ضربه به آنان است، محفوظ گردند.
  • در شرایط امروز ارتباطات افراد از امور مسلمات و بعضا حیاتی جوامع بشری تلقی می گردد، ولی با ساخت و ارائه سیستم های فوق مدرن ارتباطات آنی (گوشی های هوشمند، اپلیکیشن ها، استارتاپ ها، برنامه های آنلاین و…) موضوعات جدی تری از جمله به خطر افتادن حریم شخصی و در موارد امنیتی حیات افراد به چالشی بزرگ برای چگونگی بهره برداری از اینگونه سیستم های مجازی شده است. از این رو دانشمندان ایرانی علوم ارتباطات؛ بایستی برای ایجاد سیستم عامل های بومی (سخت افزاری و نرم افزاری) برای مقابله با این چالش ها همت مضاعف داشته باشند و مورد حمایت های رسمی قرار گیرد و سوق دادن ذائقه مردم به بهره برداری از صنایع، علوم و دانش بومی به عنوان یک ارزش اصلی و آرمانی در اولویت باشد.

آموزه ترور دانشمندان هسته تنش ذهن

نتیجه گیری:

ترورهای سریالی صهیونیست ها طی یک دهه اخیر نشان می دهد این ترورها در فضاهایی از التهاب و تنش ذهنی در بین جامعه ایرانی بخصوص مردم در صحنه و متولیان امور روی داده است. این فضاها در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (بخصوص اخیرا در فضای مجازی از طریق شبکه های اجتماعی ) بوده و توانسته است؛ فضای مناسب برای عدم پیشگیری و اقدامات اساسی از عملیات های تروریستی در داخل ایران را فراهم سازد.

بنابراین لزوم دریافت آموزه هایی از این ترورها باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه مواردی از جمله؛ عدم نگاه ساده انگارانه به وقایع روزمره، اتحاد و همبستگی سیاسیون و آحاد مردم با هم، نکشاندن اختلافات و ضعف ها به سطح جامعه و فضای مجازی، شفافیت و پاسخگویی قانونمند مسئولین به مردم، تقویت حفظ و نگهداری از سرمایه های مادی و معنوی مردم و بازنگری به تولید و ترویج صنایع بومی بخصوص در ارتباطات زیر ساخت (سخت افزاری و نرم افزاری) نمونه هایی از آن است.

دشمن زبون باید دریابد، هرچند پیکر نظام جمهوری اسلامی ایران زخمی از آثار ترور 17 هزار شهید در طول عمر خود است، اما توانسته و می تواند؛ به استواری نخل های جنوب، گستردگی سواحل خلیج فارس، آب های نیلی خزر، گرمای کویر و بلندای دماوند؛ و وجود پر برکت مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج در ایران، پرچم لا اله الا الله را بر تارک شرافت و انسانیت بشر نشانده و آن را سرفرازانه برافراشته و به اهتزاز در آورده و به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت ابن الحسن (عج) برساند.

ان شاءالله

مجید بهمنی

99/9/9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.