">

دسته‌بندی نشده ،سیاسی و روابط بین الملل

رتبه جمهوری اسلامی ایران از نگاه موسسات و سازمان های بین المللی -2

در قسمت دوم این گزارش اطلاعات و آمارهایی تصویری از حوزه های سلامت ، ورزش، آموزش، توسعه انسانی و ظرفیت های موجود در کشور، که توسط جمعی از محققین دانشگاه امام حسین ع تهیه شده است باز نشر می گردد.

25 فوریه 2019 13:59

جایگاه جمهوری اسلامی نگاه بین المللی

مقدمه:

در قسمت اول این گزارش اطلاعات و آمارهایی از رتبه جمهوری اسلامی ایران درحوزه های کشاورزی، اقتصاد، صنعت و معدن، انرژی ، علمی، فناوری، نظامی و قدرت جهانی از نگاه موسسات و سازمان های بین المللی که توسط جمعی از محققین دانشگاه امام حسین (ع) جمع آوری شده است باز نشر می گردد.

در قسمت دوم این گزارش اطلاعات و آمارهایی تصویری از حوزه های سلامت ، ورزش، آموزش، توسعه انسانی و ظرفیت های موجود در کشور، که توسط جمعی از محققین دانشگاه امام حسین ع تهیه شده است باز نشر می گردد.

در روز 22 بهمن 1397 برغم تمامی آرزوهای باطل نظام سلطه به سردمداری آمریکا برای خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی، مردم ایران چهلمین سال عمر مبارک جمهوری اسلامی ایران را جشن گرفتند. این جشن در حالی بود که شاهد سقوط دولت های وابسته به غرب در منطقه طی دهه اخیر از سویی و انسداد و انفعال دولت های غربی در اداره ملت های خود از سوی دیگر هستیم. انسدادی که منجر به تغییر مکرر دولت های آنها می شود.

آنچه باعث می گردد مردم حق بین، عدالت طلب و منصف ایران برغم تمامی مشکلات، نارسائی ها و دشمنی های خارجی و داخلی هر ساله 22 بهمن را با شکوه تر از سال قبل برگزار کنند چیزی نیست بجز اینکه یقین دارند؛ امروزه ایران اسلامی و دست آوردهای انقلاب اسلامی آن، ثمره شجره ی طیبه ایی است که در 22 بهمن سال 1357 توسط امت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) کاشته شده و با خون هزاران جوانان ایرانی آبیاری گردیده و اکنون با تلاش، زحمت و ایثار فرزندان همین مرز و بوم به رهبری امام خامنه ایی (دامت ظله العالی) میوه های پر برکت خود را روز به روز به بار می نشاند.

پس از چهل سال شاهد هستیم در میان انبوه گزارشات و هجمه ها بر علیه انقلاب اسلامی ایران و برغم سعی نظام سلطه در سیاه نمایی از انقلاب اسلامی ایران، بیگانگان زبان به اعتراف و اذعان جایگاه برتر جمهوری اسلامی ایران می نمایند. گزارش زیر که در دو قسمت ارائه گردید؛ نمونه ایی از این اعترافات است.

این گزارش به همت پژوهشگران دانشگاه امام حسین (ع) تهیه و باز نشر می گردد و تلاش دارد با ارائه آمارهایی جایگاه و رتبه جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف را به استناد گزارشات موسسات و سازمان های بین المللی در بین 20 کشور برتر جهان نشان دهد. در قسمت اول این گزارش جایگاه ایران در حوزه های کشاورزی، اقتصاد، علمی، انرژی، صنعت و معدن، نظامی و قدرت جهانی و فناوری در بخش های هسته ایی، ارتباطات و … بیان شده بود. در ادامه حوزه های آموزش، سلامت، ورزش و توسعه انسانی و همچنین ظرفیت های موجود در کشور آورده شده است.

جایگاه جمهوری اسلامی نگاه بین المللی

حوزه آموزش :

منبع سازمان ملل2010

منبع: بانک جهانی 2013

منبع: مرجع آمار استاتیسکا به نقل از انجمن جهانی اقتصاد 2016

منبع: بانک جهانی 2014

حوزه سلامت:

منبع : بانک جهانی 2016

منبع: بانک جهانی 2015

منبع: سازمان بهداشت جهانی 2017

منبع: سازمان بهداشت جهانی 2017

منبع: سازمان بهداشت جهانی 2017

منبع: سازمان بهداشت جهانی 2017

منبع: سازمان بهداشت جهانی 2017

حوزه ورزش:

منبع: رنکینگ جهانی هر رشته یا آخرین رویداد جهانی

منبع: رنکینگ جهانی هر رشته یا آخرین رویداد جهانی

منبع: رنکینگ جهانی هر رشته یا آخرین رویداد جهانی

حوزه توسعه انسانی:

منبع : سازمان ملل

حوزه ظرفیت های موجود در کشور:

منبع: وال استریت ژورنال و فاینشنال و بانک جهانی

منبع: اطلاعات نامه جهانی سازمان سیا و سازمان زمین شناسی آمریکا

منبع: اطلاعات نامه جهانی سازمان سیا

منبع: اطلاعات نامه جهانی سازمان سیا 2018

منبع: آمار آنلاین جهانی worlddometers 2018

منبع: منبع: اطلاعات نامه جهانی سازمان سیا و بانک جهانی و nationmaster

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.