">

سیاسی و روابط بین الملل

چرا نهم دی یوم الله شد؟

چرایی نام گذاری نهم دی به عنوان یوم الله موضوع این یادداشت است

31 دسامبر 2017 11:47

«ولقد ارسلنا موسى باياتنا ان اخرج قومك من الظلمات الى النّور و ذكّرهم بايام الله» ابراهیم/5

خداى تبارك و تعالى به حضرت موسى فرمود «وذكرهم بايام الله » اينها را متذكر كن به ايام خدا. همه ايام مال خداست لكن بعضى از ايام يك خصوصيت دارد كه براى آن خصوصيت يوم الله مى‏ شود.(صحیفه نور ،ج9،ص63،17/6/58)

امام خمينى قدس سره همچنین در جای دیگر مى‏ فرمايند: «تذكر به «ايام الله‏» كه خداوند متعال به آن امر فرموده است، انسان ساز است. قضايایى كه در ايام الله رخ داده است، براى تاريخ و انسان‏ ها در طول تاريخ آموزنده و بيدار كننده است. حوادث بزرگ تاريخ كه قرآن مجيد هم از بعضى از آن‏ها ياد كرده است، سرمشقى پربركت ‏براى ساختن جامعه‏ ها و اشخاص و جامعه عصر ما كه عصر انقلاب است و در كشور ايران كه كشور انقلاب و شاهد بسيارى از حوادث بزرگ كه بايد آن‏ها را ايام الله محسوب كنيم و به ذكر آن‏ها و تذكر آن ايام بپردازيم كه براى ملت قهرمان و مجاهدان سلحشور، درس انقلاب است‏» (صحيفه نور، ج 17، ص 11، 17/6/61)

حضور 45 میلیونی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 1388به حق یکی دیگر از حماسه سازی‏ های عظیم ملت ایران بود . حماسه‏ ای  که مظهر حضور بی انتهای امتی آگاه و بصیر و «مردمی هوشمند و زمان شناس»بود که شهد شیرین آن می توانست «طعم تلخ» انواع دسیسه هایی را که دشمنان قسم خورده انقلاب سال ها با انواع حیله ها و نیرنگ به کام امت مسلمان و مظلوم ایران ریخته بودند را به یکبارگی به فراموشی بسپارد و سال های سال انقلاب اسلامی را بیمه سازد. اما افسوس که فریب خوردگان غفلت زدهای که در سنگرهای خود به خواب جهالت دچار شده بودند با بی بصیرتی خنجری شدند که از پشت، دوستان را نشانه گرفت و فتنه ای ساخت که هشت ماه فضای میهن اسلامی را «غبار آلود» کرد. فضایی که بیشترین سود آن، سهم سلطه طلبان غاصبی شد که برای چنین روزی لحظه شماری می کردند. آنانی که به ناگاه خود را سوار بر استر مرادی دیدند که دشمنان دوست نمای ملت ایران و دوستان بی بصیرت برای آنان فراهم ساخته بودند تا بلندگوهای استکباری، ساز خود را با فلسفه بافی های سخیف آنان، علیه انقلاب اسلامی ایران، هر روزکوک نمایند.

فتنه ای که با هدف براندازی کشور و نظام اسلامی و حتی ارزش ها، باورهای اعتقادی و «اعتماد مردم ایران» به نظامشان و امام و رهبرشان به عنوان سرمایه اصلی نشانه گرفت که مشروعیت و مردم سالاری بر آمده ازخون پاک شهدا ،تبعیت از قانون اساسی  و رهبری و حضور ولایت مدارانه مردم درتمامی صحنه ها که به همراه و تلاش های شبانه روزی مسئولان و ایثار و پایداری مردان جهاد و شهادت  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده بود را خدشه دار سازد.

از یک سو سخنان و فرامین و دستورات حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب (دام ظله العالی) و حمایت توده های میلیونی از ایشان و از سوی دیگر آتش تهیه های رسانه ‏های بیگانه و دخالت های پنهان و آشکار آنان در امور داخلی میهنمان و فعالیت های مذبوحانه سرسپردگان مزدورشان در داخل کشور فضایی پر از بیم و امید. بیم دوستان انقلاب که مبادا بر چهره پاک انقلاب گردی بنشیند و امید بیهوده دشمنان انقلاب که با  ساختن «مسجد ضرار» می خواستند از این ماجرا بهرهای ببرند.

اما ملت آگاه و بصیر ایران که تجربه اختناق شاهنشاهی را ظفرمندانه پشت سر گذاشته و خاطرات تلخ وابستگی  سیاستمداران سرسپرده آن را در ذهن داشت و توانمندانه توانسته بود جنگی مظلومانه با تمامی ابر قدرت‏ های استکباری را با پوست و خون خود تجربه و به دفاعی مقدس از امام و انقلابش تبدیل نماید و در کنار آن در میان کوچه پس کوچه های شهرشان با گروهک های مزدور مبارزه جانانه ‏ای داشته و آنان را از خاک ایران متواری سازد، اکنون نمی توانست شاهد باشد که انقلابشان و یادگار امامشان درمعرض خطر و آسیب قرار گرفته و پس از آن که مشاهده کرد به تمامی ارزش های والایش در عاشورای سال 88 توسط عناصر خود فروخته و بیگانه پرست جسارت شده است، تاب و تحمل و صبر انقلابی خود را از کف داده و با «شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز» بار دیگر با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به صحنه آمد و در«نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد» و « حادثه بی‌نظیری» که «هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی»را تشکیل می دهد «مردم را به خیابان ها کشاند» و با حضوری فراگیر و حیرت آور فتنه هشت ماهه را برای همیشه به زباله دان تاریخ انداختند و باردیگر ملت ایران ثابت نمود هیچ چیز نمی تواند او را از امام و رهبرشان دور سازد و این چنین بود که مردم انقلابی و مسلمان و پیرو اهلبیت و  ولایت مدار ایران توانستند با اقدامی انقلابی، «قله ای» استوار بر تارک تاریخ ایران به نام «یوم الله نهم دی» برپا نمایند.

مجید بهمنی

فرمایشات مقام معظم رهبری26-3- 88

فرمایشات مقام معظم رهبری12-5-88

فرمایشات مقام معظم رهبری12-5-88

فرمایشات مقام معظم رهبری29-3-88

فرمایشات مقام معظم رهبری 12-5-88

فرمایشات مقام معظم رهبری9-10-88

فرمایشات مقام  معظم رهبری 7-10-95

همان

همان

فرمایشات مقام معظم رهبری29-10-88

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.