">

اقتصاد پنهان-2؛ پیامدها و راهکارها

آثار و پیامدهای اقتصاد پنهان کدام است ؟ چه پیشنهادات و راه کارهایی برای مقابله با این اینگونه اقتصاد مطرح است؟ یادداشت پیش رو پاسخ می دهد.

19 ژانویه 2021 11:45

اقتصاد پنهان؛ آثار و راهکارها  – اقتصاد پنهان به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی به صورت رسمی و غیر رسمی می تواند ضرر و زیان های زیادی به اقتصاد یک کشور وارد کند. اینگونه اقتصاد دارای آثار و پیامدهای همچون افزايش پول در گردش، کاهش اخذ مالیات و مخدوش شدن دقت در آمار تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری از جمله کسری بودجه دولت، گسترش دامنه قاچاق … است. پیشنهادات و راهکارهایی که بتواند با این نابهنجاری مقابله کند کدام است؟ دکتر امیرحسین طاهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در قسمت یادداشت خود پاسخ می دهد.

…ادامه…

اقتصاد پنهان؛ آثار و راهکارها پنهان به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی به صورت رسمی و غیر رسمی می تواند ضرر و زیان های زیادی به اقتصاد یک کشور وارد کند. اینگونه اقتصاد دارای آثار و پیامدهای همچون افزايش پول در گردش، کاهش اخذ مالیات و مخدوش شدن دقت در آمار تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری از جمله کسری بودجه دولت، گسترش دامنه قاچاق … است. پیشنهادات و راهکارهایی که بتواند با این نابهنجاری مقابله کند کدام است؟ دکتر امیرحسین طاهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در قسمت یادداشت خود پاسخ می دهد.اقتصاد پنهان به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی به صورت رسمی و غیر رسمی می تواند ضرر و زیان های زیادی به اقتصاد یک کشور وارد کند. اینگونه اقتصاد دارای آثار و پیامدهای همچون افزايش پول در گردش، کاهش اخذ مالیات و مخدوش شدن دقت در آمار تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری از جمله کسری بودجه دولت، گسترش دامنه قاچاق … است. پیشنهادات و راهکارهایی که بتواند با این نابهنجاری مقابله کند کدام است؟ دکتر امیرحسین طاهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در قسمت یادداشت خود پاسخ می دهد.اقتصاد پنهان به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی به صورت رسمی و غیر رسمی می تواند ضرر و زیان های زیادی به اقتصاد یک کشور وارد کند. اینگونه اقتصاد دارای آثار و پیامدهای همچون افزايش پول در گردش، کاهش اخذ مالیات و مخدوش شدن دقت در آمار تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری از جمله کسری بودجه دولت، گسترش دامنه قاچاق … است. پیشنهادات و راهکارهایی که بتواند با این نابهنجاری مقابله کند کدام است؟ دکتر امیرحسین طاهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در قسمت یادداشت خود پاسخ می دهد.اقتصاد پنهان به عنوان یک پدیده نامطلوب اقتصادی به صورت رسمی و غیر رسمی می تواند ضرر و زیان های زیادی به اقتصاد یک کشور وارد کند. اینگونه اقتصاد دارای آثار و پیامدهای همچون افزايش پول در گردش، کاهش اخذ مالیات و مخدوش شدن دقت در آمار تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری از جمله کسری بودجه دولت، گسترش دامنه قاچاق … است. پیشنهادات و راهکارهایی که بتواند با این نابهنجاری مقابله کند کدام است؟ دکتر امیرحسین طاهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در قسمت یادداشت خود پاسخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.