">

اقتصاد پنهان-1؛ علت های شکل گیری

اقتصاد پنهان چیست ؟ و در چه بخش هایی وجود دارد و علل شکل گیری آن کدام است؟ موضوع قسمت اول یادداشت پیش رو است.

19 ژانویه 2021 11:36

اقتصاد پنهان؛ علت شکل گیری اقتصاد پنهان از پديده‌هاي نامطلوب ‌اقتصادي است که روند رو به رشدی در همه اقتصادهاي در حـال توسـعه و توسعه يافته دارد.
از ویژگی‌های اقتصاد کشورمان نیز حجم گسترده اقتصاد زیرزمینی آن است. با توجه به سیاست‌های کلی کشور در مورد فراهم نمودن شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی سالم و شفاف، شناخت صحیح از اندازه و علل و آثار اقتصاد پنهان و مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است. دکتر امیر حسین طاهری عضو هئیت علمی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به بخش های مختلف اقتصاد پنهان و بیان علل و آثار شکل گیری و گسترش آن، پیشنهادات و راهکارهایی در جهت کاهش حجم اقتصاد پنهان در ایران ارائه می دهد.

…ادامه…

اقتصاد پنهان؛ علت شکل گیری پنهان از پديده‌هاي نامطلوب ‌اقتصادي است که روند رو به رشدی در همه اقتصادهاي در حـال توسـعه و توسعه يافته دارد.
از ویژگی‌های اقتصاد کشورمان نیز حجم گسترده اقتصاد زیرزمینی آن است. با توجه به سیاست‌های کلی کشور در مورد فراهم نمودن شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی سالم و شفاف، شناخت صحیح از اندازه و علل و آثار اقتصاد پنهان و مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است. دکتر امیر حسین طاهری عضو هئیت علمی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به بخش های مختلف اقتصاد پنهان و بیان علل و آثار شکل گیری و گسترش آن، پیشنهادات و راهکارهایی در جهت کاهش حجم اقتصاد پنهان در ایران ارائه می دهد.اقتصاد پنهان از پديده‌هاي نامطلوب ‌اقتصادي است که روند رو به رشدی در همه اقتصادهاي در حـال توسـعه و توسعه يافته دارد.از ویژگی‌های اقتصاد کشورمان نیز حجم گسترده اقتصاد زیرزمینی آن است. با توجه به سیاست‌های کلی کشور در مورد فراهم نمودن شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی سالم و شفاف، شناخت صحیح از اندازه و علل و آثار اقتصاد پنهان و مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است. دکتر امیر حسین طاهری عضو هئیت علمی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به بخش های مختلف اقتصاد پنهان و بیان علل و آثار شکل گیری و گسترش آن، پیشنهادات و راهکارهایی در جهت کاهش حجم اقتصاد پنهان در ایران ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.