نماد سایت راهبرد ملی -|- nationalstrategy

شباهت های عربستان سعودی ورژیم صهیونیستی

 

نشریه هافینگتون پست به قلم مدیا بنجامین* ،ازبنیانگذاران گروه صلح کدپینگ وفعال حقوق بشر ،شباهت های میان عربستان سعودی ورزیم صهیونیستی را تبیین کرده که خلاصه ی آن از این قرار است

(فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی وغیرمسلمانان وکارگران مهاجر توسط عربستان)

(استفاده از زور ، بازداشت ،شکنجه و…)

(اسرائیل علیه غزه 17200 خانه را ویران کرده و2104 نفر که اکثرا غیر نظامی بوده اند راکشته است وعربستان نیز علیه یمن بیش از6000نفر یمنی ( اکثرا غیر نظامی) را به قتل رسانده و5/2 میلیون نفر آواره کرده است  )

(رژیم صهیونیستی خود را موطن مردم یهود می داند وعربستان نیز خود را مرکز اسلام می خواند)

(اسرائیل یکی از صادر کنندگان سلاح است وتکنیک های خشونت آمیز را به نیروهای نظامی وامنیتی خارجی آموزش می دهد . سعودی ها نیز صادرکننده ایدئولوژی افراطی وهابیت در سراسر منطقه خاورمیانه وشمال آفریقا هستند ،وهابیت پایه ایدئولوژیک القاعده وداعش است .)

(سعودی ها با اعطای کمک های چند میلیارد دلاری سعی در پرکردن خلاء های رژیم السیسی داشته اند. رژیم مصر درجریان محاصره غزه توسط اسرائیل به این رژیم کمک کرده است .)

 

(عربستان از جبهه النصره حمایت کرده ورژیم اسرائیل نیزمجروحان جبهه النصره را در بیمارستانهای خود درمان کرده اند. همچنین رژیم صهیونیستی اقدام به ترور مستشاران نظامی ولبنانی که درمبارزه باترویست ها به دولت اسد کمک می کنند نموده اند)

ملاحظه :نویسنده مقاله تاکید می کند که صلح در خاورمیانه باهمکاری ریاض وتل آویو تامین نخواهد شد. ودر عوض رژیم صهیونیستی باید با فلسطینی ها ورژیم سعودی نیز با ایران به صلح برسند در غیر این صورت همکاری  عربستان ورژیم اسرائیل اتفاقی مرگبار خواهد بود که سبب دردسرهای بیشتر برای منطقه خواهد شد .

منبع: ایران رصد شماره 91

 

 * مدیا بنجامین ،ازبنیانگذاران گروه صلح کدپینگ وفعال حقوق بشر است.

لینک اصلی مقاله: 10 Ways Israel Is Just Like Saudi Arabia