نماد سایت راهبرد ملی -|- nationalstrategy

همبستگی ملی، انسجام اسلامی، ظرفیت ها، فرصت ها

مقدمه:

در این نوشتار فرض بر این است که مخاطب قانون اساسی جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های وحدت آفرین آن را مي‌شناسد و ضمن آشنایی با مسائل حاکم بر جمعیت متکثر قومی و مذهبی کشور، نیاز همیشگی کشور به انسجام اسلامی و وحدت ملی را به عنوان یک اصل غیرقابل تغییر باور دارد و برجایگاه وحدت و انسجام بین مسلمین در سیره و اندیشه‌های ائمة معصومین علیهم صلوات الله، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبتنی بر حفظ اصول اعتقادی و رفتار عملی هریک از پیروان فرق گوناگون مسلمین در عین احترام به باورها و اعتقادات سایر مسلمانان و پرهیز از اختلاف‌افکنی و… واقف است.

با توجه به مفروضات فوق ظرفیت ها و فرصت های توسعه و تحکیم همبستگی ملی و انسجام اسلامی و تداوم آن مورد اشاره قرار می گیرد.

فرصت‌ها  و ظرفیت‌ها (عوامل انسجام‌بخش ملی)

به منظور بسط اتحاد ملی و توسعه انسجام اسلامی در چهار چوب مرزهای سیاسی، فکری و جغرافیایی جمهوری اسلامی و مقابله با تهدیدات و چالش های داخلی و خارجی که امنیت ملی را با خطر روبرو می سازد ، بهره برداری مناسب و سنجیده از فرصت‌ها و ظرفیت ها می تواند ما را در رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی یاری سازد. برخی از این فرصت ها و ظرفیت ها عبارتند از:

همچنین تاکید می گردد انتشار و تبلیغ:

والسلام