">

سیاسی و روابط بین الملل

سخنی با رهبران اقلیم کردستان

انجام همه پرسی در اقلیم کردستان و عدم سنخیت و ناسازگاری آن با ریشه های فرهنگی و قومی و تاریخ کهن کردستان و پیدا شدن دست های پنهان صهیونیست و آمریکا و آینده این رفراندوم، موضوع یادداشت است.

29 اکتبر 2017 09:14

آنچه در اقلیم کردستان تحت عنوان همه پرسی اتفاق افتاد ، برهر واقع نگر و حقیقت بین صاحب نظر در عرصه های سیاسی، تاریخی، امنیتی، و دیپلماسی پوشیده نیست که دامنه این موضوع؛ ریشه در یک جریان استعماری و استثماری با سابقه دارد.

ساده لوحانه است اگر آن را مطالبه مردم کُرد نامید و همچنان، نگاه ابزاری به این مردم زجرکشیده داشته باشند؛ بلکه هوشمندانه و واقع بینانه است که آن را یک جریان هدایت یافته از بیرون مرزهای کردستان و عراق واحد بدانیم که در اتاق های فکر قدرت های استعماری و سرویس های شناخته شده جهان امروز طراحی شده است. پس باید بر این مقوله چون یک ریسک بالا نگریست که انعقاد آن بعید است و ماندگاریش سخت و پایداری اش غیر ممکن و چسبندگی اش به این قوم اصیل محال؛ زیرا:

مردمی مسلمان که ریشه ی دیرینه در تاریخ کهن منطقه دارند و همواره در همزیستی با دیگر اقوام سرآمد بوده اند و با دیگر ادیان به زیبایی زندگی نمودند؛

مردمی که جشن نوروز را همواره در تاریخ خود به عنوان اصلی ترین و مهمترین جشن ملی خود می دانند و این یعنی اینکه مردم این دیار اندوخته ها و سرمایه هایی بالاتر و والاتر در اختیار دارد که هیچ چیز نمی تواند آنها را در قالب قوم و قبیله محدود کنند.

مردمی که از حافظه خود نخواهند زدود که در سال 1919 و1920 بریتانیا این استعمار پیر با تاریخ کهن آنها چه ها که نکرد و قطعا اسناد موجود در آرشیو زبان های زنده دنیا این ظلم نابخشودنی را حفظ خواهد کرد.

مردمی بزرگ و ریشه دار که نخبگانش از توطئه اختلاف انداختن بین قوم و زبان کوردی سورانی و یا دینانی کاملا آشنا هستند و ظلم و ستم روا شده از این وادی را هنوز در ذهن خود درک می کنند و رد پای استعمار و استثمار را تاریخ نگارانش به ثبت رسانده اند.

مردمی که پرداختن هزینه سنگین غائله قاضی محمدها و پیشه وری ها را در سینه خود نگه داشته اند و همچنان زخم آنها را از یاد نمی برند.

مردمی که زمان زیادی نیست که از زیر بار تخریب چهار هزار روستای ویران شده کردستان عراق و سیصد هزار کشتارمردم کُرد مسلمان که در طول حکومت صدام اتفاق افتاد بیرون آمده اند؛ و می دانند چه کسانی و چه کشورهایی بصورت آشکار و پنهان پشتیبان و همراه آن جانی تاریخ، بودند.

مردمی که دیدند و مشاهده کردند چه کسانی به نمایندگی مردم کُرد دست بر گردن صدام انداختند و با او هم پیاله شدند.

مردمی با گذشته تجربه شده و ویژگی های تاریخی، فرهنگی، سیاسی، وطن دوست و با ایمان و اعتقاد به اسلام بعید است امروز طرحی را که نتیجه اش تجزیه عراق باشد را بپذیرند که ساخته و پرداخته اندیشه آمریکایی، صهیونستی بوده و در راستای اهداف و منافع نظام سلطه است .

این مردم می خواهند آرامش، زندگی و توسعه را حس کنند ولی آنچه در درون این طرح خودنمایی می کند جنگ، خونریزی، اختلاف و تضاد مردمی است که این مردم از آن متنفر و خسته اند.

این مردم نه وهابی هستند نه طالبانی، بلکه زخم خورده داعشی ها هستند و به حیله ها و ترفندهای صهیونیست ها کاملا واقفند.

پس دلدادگان به طرح های صهیونیستی که داعیه رهبری ملت کُرد را دارند باید منتظر امواج این خیانت باشند که همانند طوفان طومار آنها را در هم خواهد پیچید و آن روز ؛ روز مبارکی برای مردم کُرد عزیز عراق خواهد بود.

اکنون برای جبران این خطای راهبردی رهبران اقلیم کردستان به خود آیند و از چنبره صهیونیست ها و امریکایی ها خود را بیرون بکشند و با قبول اشتباهات فاحش و عذر خواهی از مردم کُرد و ابطال همه پرسی انجام شده و پایان دادن به عمر سیاسیشان اعتبار از دست رفته خود را احیا کنند که اقلیم کردستان بخش لاینفک عراق واحد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.