">

اخلاق سیاسی انتخابات

سیاست اخلاقی در انقلاب اسلامی ایران، نامزدهای انتخابات را برآن می دارد در طول مبارزات انتخاباتی بجای تخریب به بیان نقاط قوت خود بپردازند. این یادداشت به چگونگی این رویه می پردازد.

1 آگوست 2020 15:05

اخلاق سیاسی و انتخابات

انتخابات عرصه مبارزه سیاسی نامزد های انتخاباتی برای رسیدن به کرسی خدمت است. از انجا که عرصه قدرت در نظام جمهوری اسلامی میدان مسئولیت بوده لذا تلاش برای کسب این کرسی با ارزش های متعالی و اخلاق در هم آمیخته است. مجید بهمنی کارشناس امور سیاسی در این یادداشت نامزدهای انتخاباتی را از روش های تخریبی منع و بکار گیری رویه های سازنده در انتخابات را نشانه های اخلاق سیاسی و انتخابات دانسته است.

…ادامه...

انتشار انواع داده ها در فضای مجازی و در سطح جامعه که برخی از آنها گناه و معصیت و بعضی از مصادیق اشاعه فحشا بوده

و در اسلام امری حرام و مضموم است، چیزی جز کاهش سرمایه اجتماعی و افت مشارکت سیاسی مردم در انتخابات و دیگر عرصه ها را در پی نخواهد داشت.

از این رو جریانات سیاسی و کاندیداها باید در انتشار معضلات، معایب، اشکالات و نواقص موجود با حفظ اخلاق سیاسی و رعایت امانت و تقوا، اهتمام لازم را مبذول نمایند تا از این طریق نه تنها به گناه، معصیت و دروغ و بزرگ نمایی و تشویش اذهان دچار نشده، بلکه سهمی در شکل دهی ساختار ذهنی منفی جامعه نسبت به توانمندی های نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات برای خود منظور ننمایند.

زیرا دشمنان داخلی و خارجی به انحاء مختلف در ایجاد باورهای منفی علیه جمهوری اسلامی همواره ایفای نقش کرده است.

البته همیشه با برخورد هوشمندانه آحاد ملت در حمایت از جمهوری اسلامی همراه بوده است.

بنابراین به تعبیر امام علی (ع) رفتار، اعمال و گفتار کارگزاران حکومت باید بدور از غدر و مکر(پیمان شکنی، نقض عهد، حیله، فریب، تزویر و…) باشد و رقابت های انتخاباتی در یک محیط اسلامی و انقلابی شکل یابد و فضای سیاسی کشور و رقابت سالم کاندیداها و توانمندی های نخبگان و ظرفیت های موجود داخلی به منظور حل مشکلات و معضلات جاری و ساختن آینده ای بهتر، هدایت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.